Sunday, July 26, 2009

Leggetid

Noen som husker phooning? Denne finurlige aktiviteten som gikk ut på stille seg opp som en løper i fart (ikke helt ulikt Fakkelmannen, faktisk), helst på et originalt eller eksotisk sted, sørge for å bli fotografert og deretter formidle resultatet på verdensveven, fortinnsvis hos mannen som startet det hele. Denne farsotten bredte seg som ild i tørre internettsider for noen år siden, men som det meste annet i kyberrommet, har ilden sluknet en smule, og nå står et nytt påfunn klar til å ta over fakkelen (ooooh, fiffig overgang!): "the lying down game".
Denne gangen startet det med en gruppe på Facebook (hvor ellers?), hvor tusenvis av gærninger fra hele verden konkurrerer i å legge seg ned i de villeste omgivelser.

Jeg hiver meg selvsagt på enhver ny trend og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. For å si det med Pondus: Legg deg ned!

4 comments:

Clever said...

Jeg bør legge til at min familie phoonet (eller i alle fall noe som lignet) mange år før det ble en internett-snakkis. Sjekk dette bildet fra en tur gjennom Gudbrandsdalen i 1997.

Kirsti said...

Jeg ser to flinke phoonere på det bildet, men hva skjer med han tullingen i bakgrunnen? ;)

Håper vi kan prøve ut dette i Barcelona. På stranda!

Hege Krogstad said...

Jeg synes det ser ut sm vedkommende phooner aldeles utmerket, men er i ferd med å bli tatt av vinden.

Kirsti said...

Hmmm. Dere ER like. Jeg trodde du var Terje... *flau*